Bitteliten 1- 2 år

Lykkelig som liten!

På Bitteliten får foreldre og barn tilbud om 6 besøksdager før oppstart. Dette er med på å trygge foreldrene samtidig som barnet blir kjent med barnehagerommet. Når barnet starter opp hos oss får de en primærkontakt, og hvert enkelt barn får individuell tilvenning.

Vi er opptatt av det nære og sensitive samspillet mellom personalet og barnet. Personalet prøver å reagere raskt på barnets signaler, slik at barnet opplever seg forstått og ivaretatt. Dette er viktig for barnets trygghet og trivsel, som igjen også påvirker barnets utforskning og læring.

Vi har fokus på et godt språkmiljø og samtaler med barna om det vi ser, gjør og opplever. Personalet bruker mye sang, musikk, rim, sangleker og fortellinger gjennom barnehagedagen, og vi gleder oss over barnas engasjement, glede og humor. Vi bruker tegn til tale gjennom hele dagen, og ser at dette er en støtte for alle barna når de skal lære seg språk.

Barnehagerommet innbyr til grovmotorisk lek, med store puter, matter og sklie. Barna får også utfoldet seg grovmotorisk i uteleken ved å gå, klatre og rulle i ulendt terreng. Personalet bruker nærområdet for å gi barna gode naturopplevelser.

Vi gleder oss over alle de små personlighetene, og nyter tiden her og nå.

Se en kort video om livet på Bitteliten